iOS 14.5 застрашава рекламния бизнес на Facebook

iOS 14.5 застрашава рекламния бизнес на Facebook

iOS 14.5 е вече факт, а основната промяна в новата версия е предоставянето на по-голям контрол над това дали данните ви да се използват за насочване на персонализирани реклами. След ъпдейта в приложенията се показва прозорец, в който трябва да посочите дали желаете да предоставите данните си с цел персонализирани рекламни съобщения.

Това е т.нар. IDFA или Идентификатор за рекламодателите, чрез който Facebook може да показва реклами на потребителите спрямо техните интереси, а в последните месеци Зукърбърг организира шумна кампания против конкретния ъпдейт на iOS, тъй като той би попречил на компании с по-малък бюджет да достигат до точните клиенти.

Въпреки това новият ъпдейт е вече пуснат, а от Apple предупредиха, че ще премахнат всички приложения, които не отговарят на новите правила т.е. да имат въведен ATT ( App Tracking Transparency ).

Останалите промени в iOS 14.5 включват нови гласове за Siri, емоджита и функция за по-бързо отключване с Face ID ако носите маска.